Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Linguistic Analysis of the Press Releases of a Selected IT Company
Přidal, Tomáš ; Haupt, Jaromír (oponent) ; Reich, Pavel (vedoucí práce)
This thesis aims at evaluative language in press releases. It is divided in two parts. In the first theoretical part is explained what is press release and how should it look like. Furthermore methods of powerful communication, persuasion and manipulative language are described. In practical part will be press releases analysed using knowledge from theoretical part. The goal of this thesis is to analyse and identify manipulative language in press release.
Persuasive Language Used in Presentations by Information Technology Students
Vlachová, Monika ; Walek, Agata (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce)
The aim of this thesis is to frame the concept of rhetoric and persuasive language. The thesis begins with a rhetorical analysis and defines the rhetorical situation. It also provides the information about the art of persuasion, its history and use. A survey of characteristic persuasive devices constitutes a fundamental part of the thesis which deals not only with the use of persuasive language structures but also with specific vocabulary. The analytical part of the thesis converts theory into practice through a detailed analysis and comparison of persuasive devices used in presentations by information technology students. It focuses on persuasive techniques like emotive emphasis in speech, using personal pronouns, linking signals, triples, and flattery.
Rozdíly ve vnímání jednotlivých principů persuaze podle Cialdiniho na základě osobnosti, pohlaví, věku a vzdělání
Klugerová, Sára ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Houdek, Petr (oponent)
Tato studie zkoumá šest Cialdiniho principů persuaze, kterými jsou reciprocita, vzácnost, autorita, závazek a důslednost, sociální schválení a oblíbenost, a jejich vnímání na základě osobnosti, pohlaví, věku a vzdělání. Konkrétními cíli výzkumu je zjistit, jak respondenti s různými osobnostními rysy dle modelu osobnosti Big Five souvisí s hodnocením jednotlivých principů, zda existuje významný rozdíl v hodnocení mezi muži a ženami, mezi mladšími dospělými, staršími dospělými a seniory a také mezi několika úrovněmi vzdělání, a jaké pořadí v přesvědčivosti dle hodnocení respondentů jednotlivé principy zaujmou. Studie v teoretické části rovněž přináší vhled do možného způsobu využití poznatků o souvislostech s přesvědčovacími principy v praxi, a to prostřednictvím umělé inteligence. Z dotazníku vyplynulo několik zjištění. Respondenti hodnotili jednotlivé principy od nejvíce po nejméně přesvědčivý v následujícím pořadí: závazek a důslednost, reciprocita, oblíbenost, autorita, sociální schválení a vzácnost. Toto pořadí bylo stejné v rámci všech osob i jednotlivých skupin. Výzkum našel souvislosti mezi osobnostními faktory a hodnocením přesvědčovacích principů. Nejvyšší počet souvislostí s přesvědčovacími principy byl nalezen u méně otevřených osob. Výsledky také naznačují, že věk je významným...
Efektivita a vliv reklam využívajících framing
Hofmanová, Aneta ; Vranka, Marek (vedoucí práce) ; Koblovský, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na efektivitu a vliv reklam využívajících rámování. Teoretická část se v první kapitole věnuje konceptu rámování a jeho efektu z pohledu psychologie a sociologie. Poté je efekt rámování vysvětlen z hlediska prospektové teorie a jsou popsány druhy rámování. Dále navazuje teorie regulačního zaměření a regulační fit. Poslední kapitoly teoretické části se věnují rámování z pohledu reklamy, přesvědčování v reklamě a jsou také představena různá kognitivní zkreslení související s efektem rámování. Praktická část poté navazuje kvantitativním výzkumem, který primárně zkoumá efektivitu reklam, které využívají rámování a snaží se najít spojitost mezi regulačním zaměřením respondenta a regulačním zaměřením reklamního textu. V tomto případě výzkum přinesl výsledky, které podporují stanovené hypotézy a ověřují vyšší přesvědčivost reklamních sdělení, která využívají negativní rámování cílů.
Influenceři a marketingové strategie
Beneš, Jan Matyáš ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Duschinská, Karolina (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na influencery dětí, reklamu, přesvědčování převážně v internetovém prostředí a na marketingové a sociologicko-psychologické strategie ovlivňující nejenom dětskou populaci. Zabývá se způsoby a technikami, kterých marketéři využívají při přesvědčování klientů, a hlavně dětí ke koupi a při komunikaci. Součástí práce je základní popis influencerů, kteří se zaměřují na děti; rozbor vybraných sociálních sítí a vydělávání na sociálních sítí. KLÍČOVÁ SLOVA Dětští influnceři, přesvědčování, strategie influencerů, reklama, marketing
Manipulativní techniky v multi-level marketingu
Staňková, Tereza ; Kollerová, Lenka (vedoucí práce) ; Machovcová, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se věnuje psychické manipulaci během náboru v multi-level marketingových společnostech. Přesto, že multi-level marketingové společnosti často používají neetické praktiky a představují nejen finanční riziko, počty jejich členů u nás dlouhodobě narůstají. Obzvlášť nebezpečné jsou pro zranitelné skupiny, mezi něž patří matky na rodičovské dovolené, nezaměstnaní a studenti. Téma ovšem zatím není dostatečně prozkoumáno, a chybí tak teoretický základ pro vytvoření metodiky prevence škodlivého působení multi-level marketingu. Cílem práce je popsat, jak probíhá nábor u multi-level marketingových společností, které působí v České republice, včetně konkrétních manipulativních technik, jež při něm využívají. K dosažení cíle byla využita metoda zúčastněného pozorování procesu náboru u tří vybraných multi-level marketingových společností - Amway, Herbalife a Nu Skin. Pozorování bylo doplněno o sběr dokumentů. Výsledky této práce mohou v pedagogické praxi sloužit jako základ pro rozšíření povědomí o problematice psychické manipulace v multi-level marketingu a vytvoření metodiky prevence. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vymezuje multi-level marketing jako obchodní model, objasňuje jeho souvislost s pojmy přímý prodej, pyramidové schéma a komerční kult, popisuje...
Pravda v současné fotožurnalistice: Digitální manipulace obrazu jako prostředek přesvědčování
Králová, Pavla ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Chuchma, Josef (oponent)
Bakalářská práce Pravda v současné fotožurnalistice: Digitální manipulace obrazu jako prostředek přesvědčování se zabývá digitální manipulací fotografií v médiích po stránce formální i obsahové. Práce se dělí na tři části. První část se soustředí na uvedení termínu manipulace do kontextu s fotografickým médiem. Popisuje rozdíly mezi analogovou a digitální fotografií, hovoří o termínu postfotografie, popisuje pojem objektivity ve fotografii, zabývá se rolí fotografie v médiích, vymezuje chápání fotografie jako pravdivého média jako kulturní konstrukt. Zabývá se přesvědčováním, manipulací fotografií analogových i digitálních, etickými aspekty editace fotografií, vymezuje limity objektivity ve fotografii, zabývá se vztahem mezi manipulací obrazových materiálů a ovlivňováním paměti. V druhé části se potom práce zaměřuje na konkrétní případy editace fotografií, ke kterým v mediálním světě došlo od roku 2000. Soustředí se přitom na manipulaci obrazu jako aspekt přesvědčování. Třetí částí práce je hloubkový rozhovor s obrazovým redaktorem ČTK Janem Ždimerou, který se zabývá manipulaci fotografií, etikou, korektní prací obrazových editorů v médiích a kauzami, které práce uvádí v případových studiích.
Persvaze reklamních článků v lifestylových časopisech ELLE a Instyle
Spilková, Tereza ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na jazykové persvazivní prvky obsažené v reklamních textech. Předmětem zkoumání budou dva přední české lifestylové magazíny - Elle a InStyle. Práce se zaměřuje na psychologii reklamy, médií a jazyk, jakým se reklama snaží oslovovat a přesvědčovat čtenáře. Lifestylové magazíny mají specifický způsob a jazyk, jakým se čtenáři komunikují. Předmětem zkoumání práce budou texty označené jako "promotion". Rozsah zkoumaného vzorku bude 6 čísel časopisu Elle a dvě čísla časopisu Instyle. První kapitola se zabývá teorií médií, masmédií a jejich vlivu na společnost. Druhá kapitola je věnována lifestylovým magazínům a jejich historii. Ve třetí kapitole se autorka věnuje teorii persvaze a jazyka. A čtvrtá se zaměří na reklamu a její schopnost ovlivňovat názory a postoje. V praktické části bakalářské práce je popsána metoda obsahové analýzy a popis sledovaného souboru dat. Následně se práce věnuje samotnému rozboru jednotlivých reklamních sdělení a zkoumá jazykové persvazivní prvky v nich obsažené. V závěru se pak autorka pokusí ukázat, jaké persvazivní prvky se v textech nejčastěji objevují, na jaké produkty se zaměřují a zda texty a jejich jazykové prvky odpovídají poučkám a odborné literatuře, která se věnuje správnému zpracování reklamních textů.
Psychology of Phishing Attacks During Crises: The Case of Covid-19 Pandemic
Kaliňák, Viliam ; Erkomashvili, David (vedoucí práce) ; Špelda, Petr (oponent)
Obecně platí, že události a okolnosti, které doprovázejí krize, jako jsou ztráta blízkých, materiální ztráty, dislokace nebo fyzická újma, mají celkově negativní dopad na duševní zdraví lidí. Právě tento narušený stav člověka ho činí zranitelným vůči manipulaci sociálních inženýrů, kteří to chtějí zneužít k svému vlastnímu obohacení. To byl také případ pandemie COVID-19, bezprecedentní krize v moderní historii, během níž rychle rostl počet phishingových a podvodných kampaní, jakmile byli lidé donuceni k tomu, aby zůstali v bezpečí doma a trávili většinu času online. Tato práce proto analyzuje psychologickou hru kyberzločinců na vzorku více než 200 e-mailů, aby zjistila, jak byla tato situace zneužívána a jaké ponaučení z ní plynou, aby se podobným případům do budoucna zabránilo. Její součásti jsou také teoretické a analytické rámce pro výzkumníky, kteří je mohou aplikovat také na jiné typy krizí. Výsledky přispívají do oblasti psychologie, počítačové kriminality i krizového řízení. Klíčová slova COVID-19, phishing, sociální inženýrství, psychologie, přesvědčování, krize, pandemie, impersonace, pretexting
Persuasive Language Used in Presentations by Information Technology Students
Vlachová, Monika ; Walek, Agata (oponent) ; Ellederová, Eva (vedoucí práce)
The aim of this thesis is to frame the concept of rhetoric and persuasive language. The thesis begins with a rhetorical analysis and defines the rhetorical situation. It also provides the information about the art of persuasion, its history and use. A survey of characteristic persuasive devices constitutes a fundamental part of the thesis which deals not only with the use of persuasive language structures but also with specific vocabulary. The analytical part of the thesis converts theory into practice through a detailed analysis and comparison of persuasive devices used in presentations by information technology students. It focuses on persuasive techniques like emotive emphasis in speech, using personal pronouns, linking signals, triples, and flattery.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.